Η θεατρική ομάδα Εστία Θεάτρου Ερινεώς παρουσιάζει το έργο του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα στον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Άλου στον Αλμυρό, το Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2022,στις 9:00μμ. Η παράσταση, η οποία παρουσιάστηκε ήδη με επιτυχία στην Παλαιά Ηλεκτρική στο Βόλο, στο θεατράκι του Χόρτου και πριν από λίγες μέρες στο Κάστρο του Δομοκού, ανεβαίνει υπό την αιγίδα του Δήμου Αλμυρού, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Μαγνησίας και την Φιλάρχαιο Εταιρεία Αλμυρού «’Οθρυς».

Η Εστία Θεάτρου Ερινεώς,της οποίας καλλιτεχνικός διευθυντής είναι ο Γιάννης Τράντας, είναι μια αστική μη κερδοσκοπική πολιτιστική εταιρία με έδρα το Βόλο που από το 1992 έχει παρουσιάσει πάνω από πενήντα παραγωγές στην Ελλάδα και σε διεθνή φεστιβάλ (Ηρώδειο, Κίεβο, Τιρόλο, Άδανα, Κωνσταντινούπολη, Ιεροσόλυμα, Τελ Αβίβ κ.ά.) με διακρίσεις και βραβεία. Αντικείμενο της ενασχόλησής της αποτελούν τα αρχαία ελληνικά κείμενα στην πρωτότυπη και νεοελληνική γλώσσα, αλλά και τα νεοελληνικά κείμενα με τη συμμετοχή και τη σύμπραξη διακοσίων και πλέον καλλιτεχνών από όλους τους χώρους της τέχνης.

«Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» είναι το τελευταίο έργο που έγραψε ο Λόρκα, το 1936, και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1945. Μαζί με τη «Γέρμα» και το «Ματωμένο γάμο» αποτελούν την τριλογία της «Ισπανικής υπαίθρου» του συγγραφέα.Η άκρως αυτή φεμινιστική παράσταση είναι γεμάτη έρωτα, πάθη και δράμα, καθώς το αρσενικό είναι απόν – παρόν και συντονίζει δια της απουσίας – παρουσίας του όλη την παράσταση. Σε μια εποχή, όπου το γυναικείο ζήτημα με αφορμή τις τόσες γυναικοκτονίες είναι στο προσκήνιο και απασχολεί την κοινωνία και όλους μας, κάποιες γυναίκες αναζητούν την ταυτότητά τους, παλεύουν για την ελευθερία τους και την ανεξαρτησία τους, δεν υποτάσσονται στη θέληση και την αυταρχικότητα της μάνας που η επιθυμία της είναι οι κόρες της να είναι υπόδουλες, καθώς τους επιβάλλει οκταετή εγκλεισμό μετά τον θάνατο και του δεύτερου συζύγου της,ενώ εκείνες προσπαθούν για τη γυναικεία τους χειραφέτηση, μα πάνω από όλα χάνονται για τον απόλυτο, τον εκτυφλωτικό, τον μεγάλο έρωτα που όλα τα δαμάζει και ταυτόχρονα όλα τα απελευθερώνει.

Ελληνική απόδοση: Νίκος Γκάτσος. Σκηνοθεσία: Γιάννης Τράντας.Μουσική: Πέτρος Δουρδουμπάκης. Σκηνογραφία: Νίκος Κουλουμπρούκας (NikKool). Ενδύματα: Parthenis

Λίγα λόγια για την υπόθεση: Η Μπερνάρντα, μια μορφή ηγετική, αλλά και τυραννική, επιβάλλει οκταετή εγκλεισμό στις κόρες της μετά την απώλεια του δεύτερου συζύγου της. Προσπαθώντας να διατηρήσει την τιμή και την αξιοπρέπεια της οικογένειας, θέτει αυστηρούς κανόνες, όρους και όρια, στερώντας την ελευθερία τους. Η Ανγκούστιας, η ετεροθαλής πρωτότοκη, κληρονομώντας τον πατέρα της (τον πρώτο άνδρα της Μπερνάρντα), γίνεται η εκλεκτή του νεαρού ΠέπεΡομάνο, με τον οποίο όλες οι αδερφές είναι ερωτευμένες κατά κάποιον τρόπο. Όμως, η μικρότερη Αδέλα είναι αυτή που θα βρεθεί στην αγκαλιά του μυστικά και ανυπόταχτα και θα συγκρουστεί με τους αυστηρούς κοινωνικούς κανόνες, ώσπου…

Η Μάρθα Μορελεὸν τραγουδά στα ισπανικά το: “Ciegas Esperanzas” και τὸν αυτοσχεδιασμό: “Adela”.

Ερμηνεύουνοι: Μπερνάρντα: ΓώγουΜαρία. Μαρία Χοσέφα: Παπαθανασίου Μάρθα. Ἀνγκούστιας: ΔεμεσιώτουΧρῦσα. Μαγδαλένα: Χαμούλια Ὄλγα.  Ἀμέλια: Σταμοῦλη ‘Αρτεμις. Μαρτίριο: Ελευθεράκη Αντωνία. Αδέλα: ΣωφρονίδουΣτέλλα.Πόνθια: Παπουλίδου Στέλλα. Δούλα: Κακάλιας Ευάγγελος. Προυντένθια: ΠαπαθανασίουΜάρθα. Ζητιάνα: Παπαθανασίου Μάρθα. Χορωδία στὸτραγούδι«Θεριστάδες»:Πέτρος Μήλας, ΦώτηςΤσουρανίδης, ΓιώργοςΠετρούδης, ΠέτροςΔουρδουμπάκης.

Σκηνικὲς κατασκευές: Αλιὲ Χασὰν Εφέντη.

Βοηθοί σκηνοθέτη: Στέλλα Παπουλίδου & Ευάγγελος Κακάλιας.

Μετά από το πρώτο του άνοιγμα στο κοινό τον περσινό Σεπτέμβρη, το οποίο στέφθηκε με επιτυχία, ο αρχαιολογικός χώρος της Άλου θα υποδεχτεί και φέτος το κοινό του σε μια εκδήλωση που τείνει να γίνει θεσμός.

Η είσοδος θα είναι ελεύθερη, ενώ πριν από την παράσταση, από τις 7:30μμ. κ.ε., θα πραγματοποιούνται ξεναγήσεις.Μετά την έναρξη της παράστασης δεν θα επιτρέπεται η προσέλευση του κοινού στο χώρο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ