Ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, αρμόδιος για την αποκατάσταση από φυσικές καταστροφές και την κρατική αρωγή, κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, είχε συνάντηση εργασίας με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις υποδομές, κ. Νίκο Ταχιάο, με αντικείμενο την πορεία υλοποίησης της μελέτης που αφορά τον οδικό άξονα νότια της πόλης και προς το λιμάνι, σε συνέχεια του υπάρχοντος τμήματος του περιφερειακού οδικού άξονα του Βόλου. Συγκεκριμένα, η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2024, σε συνέχεια σχετικής συνεργασίας των δύο Υφυπουργών κατά την προηγούμενη περίοδο. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκε η πρόοδος της μελετητικής διαδικασίας, η οποία και προωθήθηκε σημαντικά το τελευταίο διάστημα, μετά από σημαντική περίοδο στασιμότητας, μιας και η σύμβασή της είχε υπογραφεί στα τέλη του 2011. Πρόκειται, ειδικότερα, για μία μελέτη με συνολικό προϋπολογισμό 973.156 ευρώ που δρομολογείται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αφορά το οδικό έργο «Παράκαμψη Αρχή ΙΚ Μπουρμπουλήθρας – Αρχή ΑΚ Λάρισας» που αποτελεί τμήμα του ευρύτερου άξονα παράκαμψης και εισόδου της πόλεως του Βόλου. Το έργο χωροθετείται στη δυτική – νοτιοδυτική πλευρά του πολεοδομικού συγκροτήματος του Βόλου, ανάντη και σχεδόν παράλληλα της διαδρομής του ρέματος Ξηριά, έχοντας συνολικό μήκος 3,7 χλμ. περίπου, αποτελώντας έτσι τη συνέχεια του ήδη κατασκευασμένου τμήματος της παράκαμψης Βόλου, με τυπική διατομή αυτήν των δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα.
Μέχρι σήμερα έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί, σύμφωνα με τη σύμβαση και τις εντολές του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (α) η οριστική γεωλογική μελέτη, (β) οι γεωτεχνικές έρευνες, (γ) η αξιολόγηση των γεωτεχνικών ερευνών και γεωτεχνικές μελέτες θεμελίωσης τεχνικών έργων, (δ) οι γεωτεχνικές μελέτες θεμελίωσης οδοστρωμάτων και προμελέτη επιχώματος, και (ε) η προκαταρκτική επεξεργασία τεχνικών έργων. Επίσης, μέχρι σήμερα έχουν εκπονηθεί και υποβληθεί (α) η τοπογραφική αποτύπωση και κτηματογράφηση, (β) η οριστική μελέτη οδοποιίας και (γ) η προμελέτη τεχνικών έργων. Ωστόσο, παραμένουν σε εκκρεμότητα μια σειρά από μελετητικά βήματα που δρομολογούνται την επόμενη περίοδο, ώστε να ολοκληρωθεί η μελετητική διαδικασία από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και να μπορέσει το έργο να περάσει στο επόμενο στάδιο, το οποίο θα περιλαμβάνει την εκπόνηση των απαραίτητων υδραυλικών μελετών, ώστε να υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα για το δημοσιονομικό κόστος του έργου.
Παράλληλα με τη μελέτη για τη νότια επέκταση του περιφερειακού οδικού άξονα, προχωρά από την Περιφέρεια Θεσσαλίας η ολοκλήρωση της μελετητικής διαδικασίας για το τμήμα «παράκαμψη Αγριάς – Μαλάκι και της αντιπλημμυρικής προστασίας Αγριάς» με προϋπολογισμό 977.353 ευρώ και τη χρηματοδότηση της εν λόγω μελέτης να προκύπτει μετά από συνεργασία της προηγούμενης Περιφερειακής Αρχής και του Υφυπουργού, κ. Χρήστου Τριαντόπουλου από την θέση τότε του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό, η οποία και βρίσκεται στο στάδιο των περιβαλλοντικών όρων με ορίζοντα ολοκλήρωσης τους επόμενους λίγους μήνες, οπότε και θα υπάρχει η εκτίμηση για το δημοσιονομικό κόστος του έργου, το οποίο συνιστά και προτεραιότητα για τη νέα Περιφερειακή Αρχή. Η μελέτη περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, (α) την επικαιροποίηση – τροποποίηση μελέτης οδοποιίας στο οδικό τμήμα της παράκαμψη Αγριάς μήκους 3 χιλιομέτρων και σχετικών κόμβων, και (β) την υδραυλική μελέτη αποχέτευσης – αποστράγγισης για την αντιπλημμυρική προστασία της Αγριάς. Τέλος, πρέπει να σημειωθεί πως πρόσφατα, σε συνέχεια και σχετικής επικοινωνίας, εστάλη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην Περιφέρεια Θεσσαλίας η μελέτη ενός τμήματος οδικού άξονα 300 μέτρων που ενώνει το υφιστάμενο τμήμα με το υπό μελέτη τμήμα της παράκαμψης Αγριάς.
Ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, σημείωσε πως «η ολοκλήρωση του περιφερειακού οδικού άξονα του Βόλου – δύο περίπου δεκαετίες μετά την παράδοση του υφιστάμενου τμήματος – αποτελεί προτεραιότητα για την πόλη του Βόλου και για τη Μαγνησία στο σύνολό της. Ένα έργο όχι εύκολο, καθώς απαιτεί, αρχικά, πολύ καλή και χρονοβόρα μελετητική διαδικασία και προς τις δύο κατευθύνσεις επέκτασης της οδικής αρτηρίας. Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχαμε μία εποικοδομητική συνεργασία με τον Υφυπουργό, Νίκο Ταχιάο, αναφορικά με τη νότια επέκταση της περιφερειακής οδικής αρτηρίας προς το λιμάνι του Βόλου, όπου συνεχίζεται η μελετητική διαδικασία με κόστος κοντά στο 1 εκατ. ευρώ. Μία μελετητική διαδικασία που προχωρά. Μία διαδικασία, που μέλημα όλων είναι να προχωρήσει όσο πιο γρήγορα γίνεται, ώστε να ολοκληρωθεί το στάδιο των απαραίτητων μελετών και να διαμορφωθεί η εικόνα για το κόστος του έργου, περνώντας στο επόμενο στάδιο – αυτό της υλοποίησης. Προς αυτή την κατεύθυνση, θα συνεχίσει η συνεργασία μου με τον Υφυπουργό, παρακολουθώντας από κοντά την προώθηση της μελετητικής προεργασίας. Πιο κοντά στο στάδιο της υλοποίησης βρίσκεται η άλλη πλευρά του περιφερειακού οδικού άξονα της πόλης, καθώς η εκπόνηση της μελέτης για τον οδικό άξονα προς την Αγριά, μαζί με τα συνοδά αντιπλημμυρικά έργα. Μία μελέτη, με κόστος επίσης κοντά στο 1 εκατ. ευρώ, επί της οποίας συνεργαστήκαμε με την Περιφέρεια Θεσσαλίας για τη χρηματοδότησή της. Μία μελέτη που φαίνεται πως θα ολοκληρωθεί σύντομα, επιτρέποντάς μας να περάσουμε στο επόμενο στάδιο. Επόμενο στάδιο που συνιστά προτεραιότητα και για την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Με καλό συντονισμό όλων και με τη στενή συνεργασία όλων θα καταφέρουμε να πετύχουμε την μελετητική ωρίμανση και να συμπράξουμε όλοι και στο στάδιο της υλοποίησης, ώστε να ολοκληρωθεί ένα κομβικό οδικό έργο για το Βόλο. Ένα έργο που αποτελεί προτεραιότητα για την πόλη του Βόλου και ακόμα ένα κομμάτι του πάζλ υποδομών ώστε η Μαγνησία να καταστεί ένας διαμετακομιστικός κόμβος με διεθνή εμβέλεια».