Διαβάστε την μελέτη που συνέταξε η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Αλμυρού και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα ισχύσουν από 1 Ιουλίου:

Σύμφωνα με το άρθρο 79 του Ν. 3463/06 ορίζονται τα εξής:

«1. Οι δημοτικές και κοινοτικές αρχές ρυθμίζουν θέματα της αρμοδιότητάς τους εκδίδοντας τοπικές κανονιστικές αποφάσεις, στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας, με τις οποίες:

α) Θέτουν κανόνες: ………

α4. Για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, των μονοδρομήσεων και κατευθύνσεων της κυκλοφορίας, τον προσδιορισμό και τη λειτουργία των χώρων στάθμευσης των οχημάτων, καθώς και για την τοποθέτηση και λειτουργία μετρητών ή εγκαταστάσεων ρύθμισης της στάθμευσης οχημάτων σε κοινόχρηστους χώρους.…………

δ) Καθορίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις: ……………

δ2. Για τη χρήση των αλσών και των κήπων, των πλατειών, των παιδικών χαρών και των λοιπών κοινόχρηστων χώρων……………….

  1. Οι αποφάσεις της ανωτέρω παραγράφου λαμβάνονται από τα δημοτικά ή κοινοτικά συμβούλια με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών τους, το συντομότερο δυνατό διάστημα από την έναρξη της δημοτικής ή κοινοτικής περιόδου.

Την έκδοση των τοπικών κανονιστικών αποφάσεων των Δήμων εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο η δημαρχιακή επιτροπή.

Εάν η κανονιστική διάταξη αφορά αποκλειστικά την περιφέρεια ενός τοπικού διαμερίσματος ή οικισμού, η δημαρχιακή επιτροπή διαμορφώνει την εισήγησή της, μετά από γνώμη του οικείου τοπικού συμβουλίου.

Για τη διαμόρφωση της εισήγησης, η δημαρχιακή επιτροπή λαμβάνει υπόψη τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις των αρμόδιων κοινωνικών και επαγγελματικών φορέων και ομάδων πολιτών της περιφέρειας του Δήμου, με τους οποίους έρχεται σε διαβούλευση, καθώς και τυχόν ειδικές μελέτες που έχουν εκπονηθεί για την αντιμετώπιση των ανωτέρω ζητημάτων.

  1. Με τις κανονιστικές αποφάσεις της παραγράφου 1 μπορεί να καθορίζονται οι περιπτώσεις, για τις οποίες επιβάλλονται διοικητικά μέτρα και πρόστιμα, ορίζοντας το ύψος του προστίμου και τη διαδικασία επιβολής τους.
  2. Οι τοπικές κανονιστικές αποφάσεις δημοσιεύονται υποχρεωτικά, κατά το πλήρες κείμενό τους, στο δημοτικό ή κοινοτικό κατάστημα του Δήμου ή της Κοινότητας, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται από το άρθρο 284 και περίληψη αυτών σε μια ημερήσια ή εβδομαδιαία τοπική εφημερίδα. Οι αποφάσεις αυτές παραμένουν συνεχώς εκτεθειμένες σε χώρο του δημοτικού ή κοινοτικού καταστήματος, που είναι προσιτός στο κοινό. Οι ίδιες αποφάσεις, με φροντίδα του προέδρου του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, μπορεί να καταχωρούνται στην ιστοσελίδα του Δήμου ή της Κοινότητας.

Επιπλέον, το δημοτικό και κοινοτικό συμβούλιο λαμβάνει μέτρα για την όσο το δυνατόν ευρύτερη δημοσιοποίηση των αποφάσεων αυτών, μέσω των τοπικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, εκδίδοντας ειδικούς οδηγούς ενημέρωσης των κατοίκων και των οικείων επαγγελματικών τάξεων και χρησιμοποιεί, για τον ίδιο σκοπό, οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο.»

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αφορούν στο δημοτικό οδικό δίκτυο διέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 52 και 109 του Ν. 2696/99 (ΦΕΚ-57Α΄/23-3-1999): «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Στο άρθρο 52 του Ν. 2696/99, μεταξύ άλλων ορίζεται: «1. Μέτρα που αφορούν στη ρύθμιση της κυκλοφορίας, όπως στον καθορισμό των μονόδρομων, ποδηλατοδρόμων και κατευθύνσεων της κυκλοφορίας, στην προτεραιότητα οδών, στην αλλαγή της διατομής του οδοστρώματος ή της οδού, στην εγκατάσταση και λειτουργία φωτεινής σηματοδότησης, στον προσδιορισμό και τη λειτουργία των χώρων στάθμευσης οχημάτων σε κοινόχρηστους χώρους και γενικά στον καθορισμό χώρων στάθμευσης και στην επιβολή περιορισμών ή απαγορεύσεων κυκλοφορίας ή στάθμευσης, λαμβάνονται με αποφάσεις του Περιφερειακού ή Δημοτικού Συμβουλίου στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς τους, με βάση μελέτες που έχουν εκπονηθεί από ή για λογαριασμό των αρμοδίων Τεχνικών Υπηρεσιών τους. Οι αποφάσεις αυτές εγκρίνονται από τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης».

 Σύμφωνα δε με την παρ. 1, περιπτ. Β.ν του άρθρου 73 του Ν. 3852/10 το σχέδιο κανονιστικών αποφάσεων  των άρθρων 79 και 82 του Κ.Δ.Κ. εισηγείται πλέον η Δημοτική Επιτροπή.

 Η αναγκαιότητα για την λήψη της απόφασης για την συγκεκριμένη κυκλοφοριακή ρύθμιση προκύπτει από την αυξημένη συγκέντρωση και κυκλοφορία πολιτών και  παιδιών  στην  Πλατεία και τις παρακείμενους οδούς, με κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος.

 Κατόπιν τούτου, η  Διεύθυνση  Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Αλμυρού συνέταξε την ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΑΛΜΥΡΟΥ  αποσκοπώντας στη διερεύνηση του αιτήματος περί έγκρισης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο τμήμα της οδού Βασιλέως Κωνσταντίνου μεταξύ των οδών Μυρμιδόνων και Αργυροπούλου, Ερμού μεταξύ των οδών Όθρυος και Φιλελλήνων.

 Στη μελέτη προτείνονται οι κάτωθι περιγραφόμενες προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που αναμένεται να συμβάλλουν στην καλύτερη κυκλοφοριακή οργάνωση της περιοχής μελέτης:

  • Μετατροπή του τμήματος της οδού Βασιλέως Κωνσταντίνου, μεταξύ των οδών Μυρμιδόνων  και Αργυροπούλου, σε Πεζόδρομο, ως εξής:
  • κατά τους μήνες Ιούνιο έως Αύγουστο από 21:00 έως 02:00.

  • Μετατροπή του τμήματος της οδού Ερμού, από την διασταύρωση της με τις οδούς Αργυροπούλου και Όθρυος ως την Φιλελλήνων, σε Πεζόδρομο, ως εξής:
  • κατά τους μήνες Ιούνιο έως Αύγουστο από 21:00 έως 02:00.

 Στους ανωτέρω προσωρινά πεζόδρομους εξασφαλίζεται «ελεύθερη ζώνη» η οποία θα παραμένει ακάλυπτη καθ ύψος σε όλο το μήκος και πλάτος τους, χωρίς κανένα σταθερό και κινητό εμπόδιο, των οποίων θα μπορούν να διέλθουν κατ’ εξαίρεση οχήματα έκτακτου ανάγκης όπως ασθενοφόρα, περιπολικά, πυροσβεστικά, οχήματα μεταφοράς ΑμεΑ, οχήματα μόνιμων κατοίκων περιμετρικά της πλατείας και της αγοράς του Αλμυρού και οχήματα του Δήμου.

Ως προς τη σήμανση προτείνεται η τοποθέτηση φορητών πινακίδων στην αρχή και το πέρας του συγκεκριμένου τμήματος που θα αναγράφουν ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ καθώς και τους μήνες και ώρες κατά τις οποίες θα ισχύει η κυκλοφοριακή ρύθμιση

Η σήμανση όπως αποτυπώνεται στην παρούσα μελέτη, θα πρέπει να ακολουθεί όλες τις προδιαγραφές του τεύχους Τεχνικών Οδηγιών της Υ.Α. ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/57298/225 (ΦΕΚ Β΄ 244/19.06.2020) που εκδόθηκε βάσει του Ν. 4688/2020 άρθρο 65 παρ. 7. Ως εκ τούτου προτείνεται κατακόρυφη σήμανση να γίνει με πινακίδες του Κ.Ο.Κ, οι οποίες ωστόσο θα πρέπει να διακρίνονται  από τις υπόλοιπες λόγω του προσωρινού τους χαρακτήρα (π.χ. με κάποιο πλαίσιο κίτρινου χρώματος).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ